Achiziţionarea primului set de anvelope, după cel din fabrica este cu siguranţă o decizie foarte importantă pe care trebuie să o ia atât conducătorii auto, cât şi proprietarii autoturismelor. Fără anvelopele corespunzătoare, nu se poate circula pe drumurile publice. Pentru a alege în mod eficient cauciucurile, este necesară citirea corectă a codului DOT, pentru că utilizatorii să poată economisi bani şi pentru a avea o maşină echipată adecvat, indiferent de anotimp.
Ce este codul DOT şi cum se citeşte?
La întrebarea “ce este DOT la anvelope?”, răspunsul este cât se poate de simplu, iar după prima “citire” de acest gen, conducătorii auto vor fi cu siguranţă pregătiţi să facă o bună investiţie. DOT reprezintă o abreviere pentru Department of Transportation, semnalând vârsta anvelopelor maşinii.
Aşadar, pentru a descoperi exact vârsta anvelopelor, trebuie localizat codul DOT pe anvelope, care indică şi nivelul de conformitate al producătorului faţă de standardele de siguranţă impuse de departamentul transporturilor din Statele Unite ale Americii.
Concret, codul DOT arată:
· firma care a fabricat anvelopele şi locul de provenienţă;
· faptul că anvelopele au trecut testele şi cerinţele NHTSA;
Cele mai citite articole
· locul în care a fost produsă anvelopa, dimensiunea anvelopei, codul de producător şi săptămâna şi anul în care a fost fabricată.
Din anul 2000, sunt folosite doar 4 cifre pentru a indica data fabricaţiei, primele indicând săptămână, iar ultimele indicând anul de fabricaţie.
Unde se găseşte codul DOT pe anvelope şi de ce este important?
Codul DOT pe anvelope se regăseşte inscripţionat pe peretele interior al anvelopelor, dar nu există reguli clare în acest sens, putând fi regăsit şi în alte locuri. De ce este important codul DOT pe anvelope? Pentru că acesta dă informaţii clare despre viaţa anvelopelor alese. În multe cazuri, durează mai mult până când anvelopele sunt livrate de la producător şi comercianţi care le vând la bucată.
Verificând codul DOT, cumpărătorii vor afla exact momentul în care acestea au fost fabricate şi cât au fost stocate în depozit. Iar cu cât acestea au stat mai mult în depozit, cu atât sunt mai îmbătrânite şi se deteriorează mai repede.
Codul DOT poate semnala cumpărătorilor că anvelopele sunt prea vechi dacă au o durată de câţiva ani de stat în depozite. Din punct de vedere legal, se recomandă înlocuirea anvelopelor când adâncimea benzii de rulare scade sub 1.6 mm. În plus, se recomandă ca anvelopele de vară să aibă adâncimea de 3 mm, iar cele de iarnă să aibă o adâncime de rulare de 4 mm.
Din moment ce condiţiile de service şi de depozitare diferă, nu poate fi identificată valabilitatea anvelopei ţinând cont de vârsta calendaristică, ceea ce înseamnă că nu există nicio limită clară a vechimii anvelopei când este vândută în baza codului DOT.