Din oferta de cursuri digital marketing nu lipsesc cu siguranţă cursurile de promovare pe platformele de social media. Pentru că din ce în ce mai multe persoane au conturi social media, pentru că aceste site-uri reprezintă o formă de marketing caracterizată de procesul de creare şi de îmbunătăţire a imaginii companiei în mediul online, tot mai mulţi reprezentanţi ai companiilor aleg să angajeze un social media marketer sau să trimită un responsabil al companiei să urmeze astfel de cursuri.
Ce este social media marketing şi de ce este important pentru orice companie?
Social media marketing este o modalitate prin care reprezentanţii companiilor îşi atrag potenţialii clienţi şi îi determină să interacţioneze prin reţelele de socializare. De la postarea textelor şi imaginilor, până la comunicarea prin mesaje cu clienţii şi sesiuni live în numele business-ului, toate au rolul de a crea şi de a îmbunătăţi relaţiile cu clienţii, precum şi de a îndeplini unele obiective de business.
Social media marketing este o disciplină foarte importantă în ziua de azi, care oferă afacerilor care se folosesc de reţelele de socializare în promovare o mulţime de oportunităţi. Rolul social media marketingului include:
· comunicarea cu publicul ţintă prin reţelele de socializare şi obţinerea de reacţii de la aceştia;
· crearea de relaţii cu clienţii şi implicarea lor activă în promovarea lui;
· îmbunătăţirea receptivităţii clienţilor şi oferirea posibilității de a-şi împărtăşi propriile experienţe;
· posibilitatea de a ţine pasul cu competiţia pe reţelele de socializare;
· identificarea de noi clienţi;
· adaptabilitatea la reţelele de socializare;
· rol informativ de transmitere a informaţiilor potenţialilor clienţi;
· promovarea afacerilor şi comunicarea valorilor acestora în online, în direct;
Cele mai citite articole
· posibilitatea de a ajunge la clienţii interesaţi de produsele şi de serviciile oferite;
· posibilitatea de a măsura cu exactitate rezultatele generate şi de a lua decizii în ceea ce priveşte promovare.
Strategii bune obţinute în urma cursurilor de social media marketing pentru companii
În urma absolvirii unor cursuri de social media marketing, specialiştii vor obţine următoarele strategii de promovare a afacerilor prin intermediul acestor site-uri de socializare care implică:
· atragerea atenţiei consumatorilor care îşi petrec de obicei timpul în mediul online;
· amuzarea şi stârnirea curiozităţii clienţilor, găsirea unui mod şi a unui mijloc mai puţin plictisitor de a promova un produs;
· asigurarea retenţiei produsului şi serviciului;
· informarea cu privire la ofertele propuse;
· educarea publicului chiar şi pe reţelele de socializare, acolo unde se relaxează, prezentarea produselor şi tehnologiilor utilizate;
· determinarea la acţiune, îndemnarea oamenilor de a ajunge pe site-ul companiei, nu doar pe pagina de Facebook;
· înscrierea şi promovarea produselor şi serviciilor pe toate platformele de Social media, inclusiv Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram şi multe alte reţele cu milioane de utilizatori activi.
Fără doar şi poate, promovarea pe reţelele de socializare este de preferat pentru companiile mici, mijlocii şi mari unde îşi pot gestiona produsele, serviciile, dar şi unde îşi pot găsi angajaţii pe care îi caută.