Fie ca ne place sau nu, Facebook a ajuns sa ocupe un loc important in viata noastra de zi de zi. Oamenii posteaza pe reteaua de socializare diferite momente din viata lor cotidiana, urmarind la randul lor postarile altora. Potrivit studiilor, s-a dovedit ca un roman petrece pe Facebook in medie cate 5,5 ore pe zi. Nu este de mirare ca reteaua de socializare a devenit, totodata, o modalitate de marketing pentru cele mai importante companii din lume. Firme specializate in promovarea pe Facebook dezvolta campanii bine puse la punct pentru a oferi vizibilitate companiei tale.
Iata cateva campanii de promovare pe Facebook care au facut senzatie in lume.
1.Lamaile in campania impotriva cancerului
Worldwide Breast Cancer, o organizatie de caritate la nivel mondial axata pe depistarea precoce a cancerului de san, a derulat o campanie atingand un subiect foarte sensibil pentru multe femei: verificarea semnelor de cancer. Au urmarit sa gaseasca o modalitate de a constientiza importanta controalelor medicale.
Imaginea, conceputa de britanica Corrine Ellsworth Beaumont, fondatoarea Worldwide Breast Cancer, si postata la 12 ianuarie 2017 pe pagina de Facebook a organizatiei de caritate, contine douasprezece lamai ce prezinta simptome mai putin cunoscute ale cancerului de san, cum ar fi neregularitati ale pielii privind forma si/sau culoarea, mameloane retrase (atrofiere), schimbarea formei sanului, secretii etc.
In numai o luna, campania a ajuns la 7,3 milioane de persoane doar in doar trei postari pe Facebook, a fost distribuita de aproape 40.000 de ori pe Facebook si a strans de-a lungul anului numeroase donatii.
2.Campanie pentru promovarea unei noi colectii de pantofi
Antonia Saint-New York, un brand de pantofi cu toc de inalta calitate, a cautat sa incurajeze clientii sa pre-achizitioneze o colectie de pantofi inainte ca aceasta sa fie lansata, prin intermediul unei campanii Kickstarter crowdfunding. Au dezvoltat o strategie de promovare pe Facebook in doua etape.
Prima parte a campaniei a vizat colectarea informatiilor despre clienti. Firma a folosit o varietate de reclame video, de tip link si Lead Ads pentru a directiona publicul la pagina Kickstarter. Apoi, cei care au completat formulare, au vizitat site-ul web, pagina de Facebook sau au dat share la orice anunt, au avut sansa de a fi selectati pentru a cumpara pantofii inca nelansati pe piata.
Ca rezultat, campania care s-a derulat in perioada 6 iulie-27 august 2017 a adus incasari de 7 ori mai mari decat suma cheltuita pentru publicitate. De asemenea, 1.796 de vizite pe Facebook au fost urmate de cumparaturi de la Antonia Saint .